تفاوت در طراحی ویلا کوچک و طراحی ویلای بزرگ

تفاوت در طراحی ویلای کوچک با ویلای بزرگ

اگر شما هم قصد ساخت و طراحی ویلای شخصی خود را داشته باشید، بی شک با دیدن تصاویر طراحی ویلاهای مدرن و جذاب، نتوانسته‌اید چشم از معماری بی نظیر آن‌ها بردارید! برای اینکه شما هم ویلای ایده آل خود را بسازید، قبل از هر اقدامی نیاز دارید تا در مورد انواع ویلاها و تفاوت در طراحی نقشه آن‌ها اطلاعات کلی داشته باشید تا ویلایی باب سلیقه‌ی خود را پیدا کنید.

نکات ضروری در طراحی ویلای کوچک چیست؟

ویژگی‌های طراحی ویلا‌‌ی کوچک

اما طراحی باغ ویلا چه تفاوتی با طراحی ویلاهای کوچک دارد؟

ویژگی‌های طراحی باغ ویلا

جمع بندی

 

 

فراموش نکنید که کار طراحی و معماری را به شرکت های برتر طراحی ساختمان بسپارید ... من در گروه مهندسین مشاور چینه ایوان پردیس، امروز را به بررسی تفاوت‌ ویلاهای کوچک و باغ ویلا اختصاص دادم. در ادامه با من همراه باشید تا نا دانسته،‌ مجبور به کنار آمدن با ویلای مغایر با سلیقه‌تان نشوید!
ابتدا نکات مخصوص ویلاهای کوچک و بعد از آن باغ ویلا را یاد می گیریم و در نهایت دو مدل را با هم مقایسه می کنیم.

 

 

نکات ضروری در طراحی ویلای کوچک چیست؟

با گسترش شهرنشینی و کاهش فضای در دسترس برای طراحی ویلا و ساخت و ساز؛ ویلاهای کوچک طرفداران بسیاری پیدا کردند. طبق آمار‌هایی که از شرکت های برتر طراحی ساختمان به دست آمده، هر روز شاهد افزایش درخواست طراحی ویلاهای کوچک هستیم؛ اما چه مسئله‌ای ویلاهای کوچک را آنقدر جذاب کرده است؟

 

 

ویژگی‌های طراحی ویلا‌‌ی کوچک

۱. کاهش هزینه‌ها در طراحی ویلا:

ساخت و طراحی ویلا، پر هزینه است. کاهش هزینه‌ی زمین، استفاده از متریال کمتر و در نهایت به انجام رسیدن ساخت و طراحی یک ویلای کوچک با هزینه ی خلاصه شده! مزایای قابل توجه انتخاب ویلاهای کوچک است. از طرفی با کاهش بودجه‌‌ی مردم؛ طراحی ویلای کوچک به صرفه تر به نظر می رسد. همچنین با کوچک شدن خانواده ها، یک ویلای کوچک برای خوش گذراندن و تفریح جذاب تر به نظر می رسد.
نکته ی دیگر، پایین بودن هزینه‌های نگهداری و رسیدگی به ویلاهای کوچک است که در دراز مدت هزینه‌ی زیادی را شامل نمی شود و اتلاف مالی ندارد.
ما، در گروه مهندسین مشاور چینه ایوان پردیس، نسبت به طراحی خلاقانه و معماری جذاب و با کیفیت ویلاهای کوچک متعهدیم و پیشنهاد می کنیم طراحی ویلای خود را به شرکت‌های برتر طراحی ساختمان بسپارید.

 

 

طراحی ویلا روش ها و اصول های متفاوتی دارد. در این مقاله قصد داریم تا روش های محوطه سازی در ویلا را برای شما عزیزان و همراهان چینه ایوان پردیس عنوان کنیم. پس با ما در این مقاله همراه باشید

انواع روش های محوطه سازی ویلا و نقش آن در طراحی ویلا

 

 

۲. اهمیت بالا طراحی داخلی ویلا:

وقتی فضا محدود باشد، خلاقیت در طراحی داخلی ویلا و استفاده‌ی حداکثری از فضا‌های کوچک اهمیت پیدا می‌کند. ویژگی طراحی ویلاهای کوچک؛ به کار گرفتن کوچکترین فضاها و استفاده ی جزء به جزء از آن است؛ به عبارت دیگر در طراحی ویلاهای کوچک اصل بهینه سازی فضاها و بیرون کشیدن بیشترین امکانات از حداقل مساحت اولویت اول است. همچنین در طراحی ویلای کوچک، این امکان را دارید که اولویت‌های خود را مشخص کنید و از معمار خود بخواهید تا آن‌ها را در فضای کوچک جا بدهد. در اولویت بندی خود بر اساس علایق می توانید از آب نما های منحصر به فرد یا سالن بازی و تفریح و. استفاده کنید.
در ادامه چند مورد از امکاناتی که می توانید در طراحی ویلای خود جا بدهید را آورده ام:

-استخر
-باربیکیو
-روف گاردن
-باغچه
و...

 

تفاوت طراحی ویلای کوچک و بزرگ

 

۳. انعطاف پذیری فضا در طراحی ویلا:

در طراحی ویلاهای کوچک، با توجه به محدودیت فضا، استفاده‌ی چند منظوره از یک فضا اهمیت پیدا می کند. برای مثال در پشت‌بام ویلا، روف گاردن طراحی می شود تا بیشترین استفاده را از کوچکترین فضا داشته باشیم. به این ترتیب، با بهینه سازی طراحی ویلا؛ هیچ فضایی اتلاف نمی شود و شما صاحب دقیقاً همان ویلایی که آن را تصور می کردید، خواهید شد.

نکته دیگر راجع به ویلاهای کوچک این است که؛ دست‌مان برای هزینه کردن روی یک نمای جذاب باز‌تر است، از آنجایی که طراحی نمای ویلا قسمت بیرونی آن است که در معرض دید عموم قرار دارد؛ طراحی نمای جذاب و خیره کننده اولویت پیدا می کند. در شرکت چینه ایوان پردیس، تخصص ما طراحی نمای حرفه‌ای و منحصربه فرد است (مشاهده ی نمونه های نما)
ما در گروه مهندسین مشاور چینه ایوان پردیس به عنوان یکی از پرافتخارترین شرکت های طراحی ساختمان، پیشنهاد می کنیم برای به حداقل رساندن فضاهای پِرت در ویلایتان؛ از معماران حرفه‌ای کمک بگیرید.

 

 

اما طراحی باغ ویلا چه تفاوتی با طراحی ویلاهای کوچک دارد؟

 

 

ویژگی‌های طراحی باغ ویلا

طراحی باغ ویلا از بسیار جهات با طراحی ویلای کوچک متفاوت است. از نظر شرکت‌ های برتر طراحی ساختمان در طراحی باغ ویلا موارد زیر بیشترین اهمیت را دارند:

۱. جهت طلوع و غروب خورشید در طراحی باغ ویلا:

با توجه به مساحت وسیع باغ ویلا، در نظر گرفتن جهت طلوع و غروب خورشید برای نورگیری مناسب در طبقات بالا و پایین، در طراحی ویلا اهمیت بالایی پیدا می‌کند. همچنین شرکت های برتر طراحی ساختمان، طراحی فضای داخلی باغ ویلا را با توجه به میزان نورگیری انجام می دهند. برای مثال پنجره‌ها و ایوان‌ها را رو به جهت شرق طراحی می کنند تا بیشترین استفاده از نور طبیعی را داشته باشیم.

۲. طراحی نمای لوکس و با شکوه در طراحی باغ ویلا:

بدیهی است که ساخت و طراحی باغ ویلا بسیار هزینه بر تر از ساخت یک ویلای کوچک است. بخشی از این هزینه‌ی بیشتر صرف طراحی نما می شود. از دیرباز نمای با شکوه و کاخ مانند در طراحی باغ ویلاها مرسوم بوده است. امروز هم شرکت های برتر طراحی نما و معماران آن‌ها در طراحی نمای باغ ویلا حساسیت بالایی به خرج می دهند تا حس شکوه و جلال را به ساختمان باغ ویلا بدهند.

 

تفاوت طراحی ویلای کوچک و ویلای بزرگ

 

۳. طراحی فضای سبز طراحی باغ ویلا:

یکی دیگر از ویژگی‌های اختصاصی طراحی باغ ویلا، فضای سبز وسیع اطراف آن است. طراحی گل‌ها و گیاهان تزئینی برای محوطه‌ی باغ ویلا، انتخاب درختان و حتی درختان میوه و آلاچیق هایی برای استراحت عصرانه ی شما، همه و همه از امکانات و ویژگی‌هایی است که در طراحی باغ ویلا به آن ها توجه می شود.

۴. هزینه‌های زیاد در طراحی باغ ویلا:

طراحی فضای داخلی باغ ویلا مثل اتاق خواب‌ها، سرویس‌های بهداشتی، به مصالح بیشتر و ساخت و ساز وسیع تر و لوکس تر نیاز دارد و همه این موارد به معنی افزایش بسیار زیاد هزینه‌های لازم برای طراحی یک باغ ویلا است.

نکته‌ی دیگر بالا بودن نگهداری و رسیدگی به باغ ویلاها است که هزینه گزافی روی دست صاحب خود می گذارد.

 

 

نگاهی به طراحی ویلاهای خاص معروف دنیا

 

 

جمع بندی

حالا که ویژگی‌های کلی طراحی باغ ویلا و طراحی ویلاهای کوچک را بررسی کردیم، وقت آن رسیده است تا به مقایسه‌ی این دو مورد بپردازیم:

مسئله‌ی اصلی که خیلی به چشم می آید تفاوت هزینه های لازم برای ساخت و طراحی ویلا است. طراحی باغ ویلا هزینه ی سرسام آوری دارد که از عهده هرکسی برنمی‌آید. در سمت مقابل، ساخت و طراحی ویلای کوچک برای تفریح آخر هفته‌ی یک خانواده‌ی با جمعیت متوسط، هزینه‌‌ی خیلی کمتری دارد.

مورد دیگر استراتژی متفاوت شرکت های برتر طراحی ساختمان است؛ به عبارت دیگر ما در گروه مهندسین مشاور چینه ایوان پردیس معتقدیم که در طراحی ویلاهای کوچک استراتژی اصلی ما بهینه سازی فضا و به حداقل رساندن اتلاف فضا و مساحت است. حال آنکه در طراحی باغ ویلا، بهینه سازی اصلاً مطرح نیست بلکه، فضای کافی در اختیار است و می توانیم بدون نگرانی بابت کمبود فضا پروژه های مختلفی در طراحی باغ ویلای خود پیاده سازی کنیم.
مسئله‌ی دیگری که در دراز مدت اثر خود را نشان می دهد این است که هزینه ی نگهداری و رسیدگی به باغ ویلاها به شکل قابل توجهی بالاتر از ویلاهای کوچک است تا حدی که بعضی از صاحبان باغ ویلا بعد از مدتی اقدام به فروش باغ ویلای خود به دلیل هزینه‌ی سرسام آور نگهداری می کنند.

کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به مهندسین مشاور چینه میباشد.

[ طراحی وب سایت و سئو | امپریال برند ]