برج ژنراتور مارپیچ

برج ژنراتور مارپیچ

در طراحی ارائه شده، برج هایی در نظر گرفته شده است که هر کدام به صورت مجزا در تولید انرژی با استفاده از نور خورشید نقش دارند. هر کدام از برج ها، از چند بخش تشکیل شده اند.

 

برج ژنراتور مارپیچ

 

سازه ی اصلی :

استفاده از آلومینیوم بازیافتی برای همزیستی هر چه بیشتر با محیط زیست و عملکردهای آن، به عنوان نگهدارنده ی پوسته ی مارپیچ بیرونی، کره ی شیشه ای مستقر در بالای سازه ( گنبد آسمان ) و آسانسورها به جهت دسترسی مردم به گنبد آسمان است.

گنبد آسمان :

که مجموعه ای تک یا چند عملکردی است و کاربری اصلی آن برای دید مصدر سیتی و آسمان شب است.

پوسته ی دوم :

عملکرد آن چندمنظوره است.

اول آنکه پوسته ها می توانند به صورت ثابت یا چرخشی باشند.

دوم آنکه پنل ها، در طول روز ثابت بوده و با استفاده از سلول های فتوولتائیک نصب شده بر روی آنها، نور خورشید را ذخیره و تبدیل به انرژی الکتریکی کنند. داخل این پنل ها به صورت مانیتورهایی پیوسته یا گسسته عمل کرده و برای نمایش به مردم داخل کره استفاده میشود. در طول شب پنل ها در نوار زیرین خود فرورفته و وسعت دید بیشتری را برای مردم داخل کره فراهم میکنند. تمام عناصر فولادی رنگ سفید هستند. دیوارهای نگهدارنده بتن مسلح قابل تمیز کردن، رنگ آمیزی سفید است. مقدار بتن به حداقل کاهش می یابد. پانل های باد ساخته شده از فایبرگلاس سفید بر روی ساختار شبکه های فولادی قرار گرفته شده است.

ارتفاع ساختار 55 متر بالاتر از سطح زمین است. شعاع کل ساختار حدود 10 متر است. ساختار اصلی شامل تیرهای فولادی ضد زنگ است که در یک پایه تقویت شده با بنیادها در قسمت زمین سایت متصل شده است. پوسته های ریسندگی رنگ کامل روشنایی می توانند در طول روز و شب در رنگ های مختلف باشند.

 

برج ژنراتور مارپیچ

 

سازه ی اصلی شامل تیرهای فولادی ضد زنگ است که از پایه با بتن تقویت شده در فونداسیون به زمین سایت متصل شده است.

* جهت گیری پوست از پانل، بهینه سازی انرژی خورشیدی را به ارمغان می آورد.
* ارتفاع ساختار 55 متر بالاتر از سطح زمین است. شعاع کل ساختار حدود 10 متر است.
* مورد استفاده برای چند هدف مانند پارک، ژنراتور، گنبد آسمان، تلویزیون شهری و ...
* پوسته ساختار مارپیچ شامل تقریبا 18000 پانل فتوولتائیک سیلیکونی فتوولتائیک و انعطاف پذیر است.
* مصدر کلمه عربی به معنای منبع است، شهر مصدر در حقیقت پروژه ای تحقق یافته برای مقابله با مصرف انرژی های تجدیدناپذیر و کاهش مصرف انرژی و در * نهایت استفاده از انرژی های تجدیدپذیر مانند خورشید و باد است.
* سازه و مصالح پیشنهادی تأثیر منفی بر محیط اطراف ندارد. پوسته ی اول متشکل از بتن و شیشه در طراحی استفاده شده و برای پوسته ی دوم آلومینیوم در نظر گرفته شده است. صفحات خورشیدی ( سلول های فتوولتائیک ) نیز بر روی پوسته ی دوم “مارپیچ” قرار میگیرد.

 

برج ژنراتور مارپیچ

 

گنبد آسمان

* نمای 360 درجه از منظره ی شهر
* پوسته چرخشی
* سلولهای فتوولتائیک برای پوسته خارجی و صفحه نمایشگر از داخل
* ساه ی اصلی
* نگهدارنده برای گنبد آسمان و پوست چرخشی
* آسانسور
* برای دسترسی به گنبد آسمان

کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به مهندسین مشاور چینه میباشد.

[ طراحی وب سایت و سئو | امپریال برند ]