پروژه طراحی داخلی چیذر

پروژه طراحی داخلی چیذر

طراحی داخلی این پروژه به سبک تمام کلاسیک و با استفاده از عناصر اصلی معماری داخلی کلاسیک، احساسی زیبا به همراه حس لوکس بودن فضا را به فرد القاء می کند.

 تهران 200 متر مربع سال1398

 

پروژه طراحی داخلی چیذر 

پروژه طراحی داخلی چیذر

 

رنگ بندی در تونالیته ی خاکستری و طلایی نیز بر این احساس شگرف تأکید کرده و فضا را به احساس یک خانه ی لوکس و تجملی نزدیک میکند.

استفاده از مبلمان چسترفیلد با رنگ خاکستری و کوسن های قرمز نیز حسی آرامش بخش و در عین حال پویا را به کسانی که در آن فضا قرار میگیرند منتقل میکند.

 

طراحی داخلی چیست ؟


طراحی داخلی، نقشه کشی و ساخت و ساز فضاها به دست انسان، بخشی از طراحی محیطی بوده و ارتباط نزدیکی با معماری دارد. اگرچه طراحی برای ایجاد یک محیط خوشایند به دوران تمدن اولیه بشر برمی گردد، رشته طراحی داخلی نسبتا جدید است.
از اواسط قرن بیستم به نحوی از واژه دکوراتیو داخلی استفاده شد که تقریبا معنا خود را از دست داد بنابراین واژه های توصیفی بیشتری مورد استفاده قرار گرفته اند.
اصطلاح طراح داخلی نه تنها محدوده بزرگتری را شامل شده بلکه خود را به عنوان یک حرفه جدی نشان می دهد. در بعضی از کشورهای اروپایی، جایی که این حرفه از آنجا نشات گرفته، به عنوان معمار داخلی از این حرفه یاد می شود. کسانی که نگران تعداد بالای عناصر به کار رفته ساخت دست بشر هستند، این رشته را به عنوان طراحی محیطی نام می برند.

قوانین طراحی داخلی چیست ؟


طراحی داخلی یکی از شاخه های معماری می باشد ،باید این نکته را در نظر داشت که هر شاخه تخصصی در هر رشته صرفا در محدوده همان مجموعه معنادار خواهد بود. بهترین ساختمان ها و فضای داخلی، فضاهایی هستند که میان عناصری که کلیت را تشکیل می دهند ناهمخوانی وجود نداشته باشد.
در میان عناصر، جنبه های سازه ای یک ساختمان، برنامه ریزی سایت، محوطه سازی، مبلمان و گرافیک معماری (علائم)، و همچنین جزئیات داخلی است که در نمونه های بسیاری از ساختمان های برجسته و داخلی ایجاد شده است و به صورت یکپارچه(هماهنگ) عمل میکنند.

به دلیل پیچیدگی تکنولوژیکی، برنامه ریزی و ساخت در دوران معاصر ؛ ممکن نیست. معمار یا طراح در تمام جنبه های ساختمانی که در دوران مدرن ساخته می شود متخصص باشد.
لذا ضروری است که متخصص ها به صورت گروهی و در ارتباط با یکدیگر با دانش کافی در جهت رسیدن به هدف مشترک همکاری کنند، در حالی که معمار بر روی طراحی کلی بنا تمرکز می کند، طراح داخلی به جنبه های دقیق مقیاس طراحی، زیباشناسی خاص و کاربردی و پرسش های روانشناختی و شخصیت و ویژگی فضا درگیر است .
اگر چه طراحی داخلی هنوز یک حرفه در حال توسعه است بدون تعریف دقیق از محدودیت های آن اما این گرایش می تواند در دو گروه مسکونی و غیر مسکونی طبقه بندی شود.

تفاوت های طراحی داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی


حتما نام طراحی داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی را شنیده اید. گاهی ممکن است به اشتباه این دو را به جای یکدیگر استفاده کنیم، اما باید بدانیم که این دو حرفه کاملا جدا و مجزا از یکدیگر هستند. در این بخش می خواهیم شما را با هریک از این اشخاص و تخصص و تفاوت آنها بیشتر آشنا کنیم.

طراحان دکوراسیون یا دکوراتور های داخلی در درجه اول به زیبایی شناختی نیاز دارند و این مهارت در کارشان اولویت اول را دارد. آنها مانند طراح داخلی نیازی به دانش و مهارت های آکادمیک ندارند اما جای توسعه و پیشرفت علم شان همیشه وجود دارد; و می توانند در دوره هایی که برای دکوراتور ها وجود دارد از قبیل بررسی سبک ساختمان ها، سبک مبلمان، چیدمان و غیره شرکت کنند.

اما طراحی داخلی با جانمایی و برنامه ریزی فضا ها، عایق ها و پوشش ها و کفپوش ها، درب و پنجره، ورودی ها و هر آنچه که جزئی از یک سازه می باشد، سر و کار دارند. همچنین از لحاظ همکاری این دو شخص با سایر بخش می توان گفت دکوراتور ها با صنایع مختلفی چون ساخت مبلمان و سرویس های خواب یا طراحان دوخت پرده یا صنعت فرش و دیگر مشاغل همکاری دارند اما طراح داخلی با مهندس ناظر، مدیر پروژه و کنترل پروژه و یا سایر کارکنان مشغول در یک پروژه ساخت در ارتباط است.

بطور کلی چون طراح دکوراسیون وظیفه چیدمان مناسب و ایجاد هماهنگی بین وسایل و فضای یک ساختمان را دارد، نکته حائز اهمیت آن است که کار یک دکوراتیو و یا طراح دکوراسیون داخلی دقیقا پس از اتمام کار طراح داخلی آغاز می شود.

مزایای طراحی دکوراسیون داخلی


طراحی داخلی به شما کمک می‌کند فضایی بهتر و زیباتری داشته باشید. زیبایی، دلنشینی، هماهنگی سطوح، احساس امنیت، راحتی و … مهم‌ترین مواردی است که هرکسی در طراحی دکوراسیون خانه به آن توجه می‌کند. این موارد برای ما اهمیت دارد؛ چرا که خانه را محل آرامش و قرار گرفتن می‌دانیم.

همچنین دکوراسیون اداری نیز در این زمینهاز اهمیت بیشتری برخوردار است. این روش کمک می‌کند ما سازمان‌هایی بهتر داشته باشیم. افزایش کیفیت و کارایی از طریق استفاده از دکوراسیون اداری مناسب، چینش درست مبلمان اداری بر مبنای تعریف روابط افراد با یکدیگر و … موجب می‌شود شما سازمانی با بهره‌وری بالاتر داشته باشید.

حسن دیگر طراحی دکوراسیون داخلی از دیدگاه مارکتینگ است. دکوراسیون داخلی هر فضای اداری، نشان‌دهنده فرهنگ سازمانی، نوع فعالیت، برند و سایر ویژگی‌های آنهاست. به عنوان مثال بسیاری از شرکت‌ها دکوراسیون داخلی دفاتر کار خود را بر اساس رنگ سازمانی طراحی می‌کنند. توجه کنید که احساس اولیه مراجعان به کسب و کار شما، با دیدن فضای کاری شکل می‌گیرد. در نتیجه هرچه این فضا بهتر طراحی شده باشد؛ احساس بهتری را در مخاطب ایجاد می‌کند.

کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به مهندسین مشاور چینه میباشد.

[ طراحی وب سایت و سئو | امپریال برند ]